• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Govorica telesa – prepoznavanje signalov

Govorica telesa – prepoznavanje signalov

govorica-telesa
Čas branja: 3 min      

Kaj, o čem premišlja vaš sogovornik na prodajnem  pogajanju?  Številni poslovneži so pripravljeni drago plačati nekoga, ki bi jih spremljal na pomembnih pogajalskih sestankih in odčitaval reakcije »nasprotnikov«. Telo in neobvladovanje njegove govorice lahko razkriva veliko več, kot ta oseba pove z besedami. Po nekaterih raziskavah  – npr. univerze UCLA – kar 55% prejetih informacij prihaja iz razbiranja signalov telesa, kar se zdi precej neverjetno, zanesljivo pa gre za precejšen delež  v celotni komunikaciji med sogovornikoma, tako velikem, da se mu je vredno bolj posvetiti. V prispevku bomo opisali le nekaj najbolj pogostih signalov. Ti vam bodo morda pomagali k uspešnejšemu poslu.

Signali pa lahko sogovornika tudi zavajajo. To velja zlasti za tiste sogovornike, ki dobro poznajo govorico telesa in njene manifestacije in so se natrenirali na »blefiranje« v govorici telesa. Signali, ki jih pošiljajo, so lažni in manj izkušen bralec signalov si jih lahko napak razlaga. Le ljudje z zelo visoko stopnjo čustvene inteligence, po raziskavi TatentSmart, lahko uspešno razbirajo in reagirajo na neizrečene signale v komunikaciji.

Poglejmo si najbolj pogoste reakcije in signale, tako, za začetno lekcijo.

Zrcaljenje je tehnika, ki jo guruji prodaje pogosto priporočajo. Kar naredi s telesom sogovornik, posnemate tudi vi. S tem se mu na nevsiljiv način podzavestno približamo in ustvarjamo prijetno vez. Kaj pa, če zdaj sogovornik zrcali vaše telesne gibe in reakcije, nagne glavo, da roko na mizo, se igra s pisalom, itd. Zrcaljenje je odraz sprejemanja sogovornika, všečnosti in pripravljenosti skleniti posel. In spet – sogovornik lahko zavestno blefira in vas vleče na tanek led prevare.

Pravi nasmeh je tisti, ki ustvarja tudi gubice okoli oči.  Pomislite, koliko poslovnežev in ne samo poslovnežev poznate, ki so vedno nasmejani. Narejeno nasmejani, ko natančnejše opazujete in se vam pogled prebije preko bleščeče zobne beline do oči, medtem, ko njihova usta sporočajo nekaj (posledično) neugodnega. Pristni nasmeh naredi drobne gubice okoli oči. Nekateri ljudje se smejejo tudi, ko ne pokažejo zob, ampak to razkrivajo prijazne gubice okoli oči. So pa tudi številni, ki skrivajo svojo zadrego z lažnim nasmehom. Lažni nasmeh v poslovnem kontaktu je signal za previdnost.

Prekrižane roke in noge signalizirajo odpor do vaših idej, sogovornik se spreminja v nezavzetno trdnjavo, od katere se vaši predlogi odbijajo. Ta drža je lahko v popolnem nasprotju s prijetnimi in prijaznimi izrečenimi besedami ali nasmehi sogovornika. Če opazite, da se roke ali noge prekrižajo šele med pogovorom, morate hitro ugotoviti, kaj ste storili napak ali kaj odbija sogovornika od vaše zgodbe. V neki obsežni raziskavi so ugotovili, da skoraj ni možnosti, da bi s tako »prekrižano« osebno naredili kak posel. Seveda se pa lahko zgodi, da oseba prekriža ude, ker jo zebe…

Drža telesa pove marsikaj o človeku. Pokončna drža, ramena nazaj, velike kretnje, iztegnjene roke z dlanmi navzdol, …  vse to vpliva na vas, da prepoznavate alfa naboj sogovornika in  – bog ne daj – vedno bolj lezete vase in izgubljate pozitivni naboj prepričljivosti. Taka drža izzove tudi pretirano spoštovanje in ustvarja prostor okoli osebe, pa naj bo vodja ali ne.

Laž v očeh je pri manj samoobvladanem sogovorniku zelo opazna. Spomnimo se detektivov, ki hoče govoriti s pričo ali osumljencem, saj bodo lahko opazovali reakcije sogovornika, zlasti oči. Če sogovornik odvrača pogled, ne zdrži vašega pogleda, gleda vstran, potem je verjetno nekaj narobe. Nekaj skriva ali laže. Nekatere kulture sicer ne odobravajo pogleda v oči. Seveda pa so dobri lažnivci tisti, ki zdržijo očesni stik, morda tudi do trenutka, ko ga umaknemo sami. Če imate pri očesnem stiku z nekom občutek nelagodja, je prav možno, da vam laže.

Dvignjene obrvi signalizirajo presenečenje, skrb in strah, torej nelagodje. V prijateljskem pogovoru tega najbrž ne boste videli ali izvajali. Če sogovornik dvigne obrvi, se vprašajte, kaj ste storili ali predlagali, kar ga je vznemirilo.

Pretirano prikimavanje  odraža zaskrbljenost. Zaradi sklenitve posla, zaradi samopodobe, zaradi usposobljenosti, zaradi tehničnih težav,.. Pa tudi zaradi pretirane želje po sprejemanju in ugajanju.

Stisnjena čeljust, zategnjen vrat ali nabrano čelo so znaki stresa, torej precejšnjega nelagodja, ne glede na sogovornikova besedna sporočila. Peljite pogovor tako, da odkrijete vir tega nelagodja in ga skušajte odstraniti.

Pod črto

Tudi če ne morete prebrati vseh misli sogovornika, lahko veliko spoznate iz njegove govorice telesa, še posebno, če se njegove besede in govorica telesa ne ujemajo.

 

 

Uredništvo Podjetnik.net

 

Okt 19, 2021Podjetnik.net
Razširite vsebino:
19 oktobra, 2021 Komuniciranje
Podjetnik.net

POVEŽIMO SE!

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/podjetnik/

Facebook: Podjetnik.net

Youtube: http://www.youtube.com/c/Podjetniknet

Twitter: Podjetnik.net on Twitter

Delo na daljavoŽivljenjske modrosti
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (10)
  • Finance (88)
  • Izobraževanje (136)
  • Javni razpisi (43)
  • Komuniciranje (69)
  • Marketing (32)
  • Podjetniški priročnik (16)
  • Praktični nasveti (101)
  • Prodaja (56)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (7)
  • Veliko o vsem (132)
 Zanimivo 
Vodilni poznajo le 4% problemov v podjetju
Izobraževanje starejših zaposlenih ni potrata časa!
Enostavno do spletne strani | Tomaž Gorec
KOOPERATIVE |anahronizem, utopija ali priložnost?
USP – ‘unique selling propositon’
Dr.-Jure-knez
»Ampak poskusim pa lahko, a ne?«
Nevro–prodaja je prodaja z orodji NLP | Gaber Marolt
 Zanimivo 
blagovna-znamka
Blagovna znamka – gradnja in pomembnost
Kdo v EU ustanavlja startupe?
MLAJŠI UPOKOJENCI – NOVI PODJETNIKI?
vodja
Vodja in vrline vodje 2 / 4: timski igralec, ki razmišlja
Kultura kot vodilo ekonomije EU | mag. Samy Sahli
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (10)
  • Finance (88)
  • Izobraževanje (136)
  • Javni razpisi (43)
  • Komuniciranje (69)
  • Marketing (32)
  • Podjetniški priročnik (16)
  • Praktični nasveti (101)
  • Prodaja (56)
  • Startup (36)
  • Ustanovitev podjetja (7)
  • Veliko o vsem (132)
 Javni razpisi 
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
Spodbude za raziskovalno razvojne projekte NOO
javni-razpisi
Leto 2022 bo z vidika javnih razpisov zelo bogato
javni-razpis
Razpisa za čisto vodo
javni-razpis
Javni razpis za slovenski jezik
 Ustanovitev podjetja 
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vedno omogočeno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT