Nataša Gerič Pal je prava podjetnica: vidi priložnost, se spusti v tveganje, vendar le v projekte, ki jo zanimajo, ki jo prevzamejo, ne le za dobiček.
Iz telekomunikacij – s čimer se še naprej ukvarja – je naredila vratolomni preboj in se lotila turističnega projekta. Uau! V treh letih je novi resort kljub pandemijski krizi sta povprečno dva zaposlena na 18-tih posteljah popeterila dohodek in dosegla zelo visoko zasedenost skoraj izključno z domačimi gosti. Kje? Na daljnem, nekoliko pozabljenem, pa vendar čudovito romantičnem Goričkem. Z originalnimi, na tradicijo naslonjenimi hiškami, od katerih je vsaka drugačna. V njih bi si lahko zamislili tudi Hobite, mar ne?
S čim ste se ukvarjali, preden ste se odločili za sobodajalstvo oziroma hotelirstvo?
Nataša Gerič Pal: Naša glavna dejavnost je trgovina z telekomunikacijskimi napravami, smo pooblaščen prodajalec Telekoma Slovenije.
Kdaj se je ta hotelirska »avantura« začela?
Nataša Gerič Pal: Začeli smo leta 2016
Koliko ste morali vložiti in od kje ste črpali sredstva?
Nataša Gerič Pal: Vloženega je bilo skupno 470.000 EUR , sredstva smo črpali iz podjetja Evitel d.o.o. , delno 20 % iz kreditiranja.
Bi danes glede investicije storili kako drugače?
Nataša Gerič Pal: Da, prijavili bi se na razpise , kar se , razen eko-sklada za energetsko obnovo, do sedaj se nismo.
Kakšne izkušnje imate z lokalnim okoljem, lokalno oblastjo, dovoljenji, sosedi, domačini, ipd.?
Nataša Gerič Pal: Izkušnje so mešane. Sosedi so prijazni, prav tako lokalni dobavitelji s katerimi sodelujemo predvsem z ponudbo zajtrkov ter prodajo domačih dobrot . Občina pa finančno ne zmore nič prispevati, niti dela turističnih taks ne, ki se tja stekajo. Smo pa v dobrih odnosih seveda.
Kako pridobivate goste?
Nataša Gerič Pal: Največ preko spletne strani, potem je Booking , pa seveda z konstantnim oglaševanjem preko radia ter nekaterih časopisov. Marketinških stroškov je približno 350 – 400EUR mesečno.
Kako pomembna je etnografska oprema za obisk gostov?
Nataša Gerič Pal: Zelo pomembna , tako kot stik z osebjem ki sprejema goste. Gostoljubnost je na 1. mestu.
Poleg prenočišč – katere dejavnosti (storitve, produkti) še imate in ustvarjajo prihodek?
Nataša Gerič Pal: Welness, masaže , savna, jakuzzi, najem električnih koles ter prodaja domačih artiklov.
Kolikšen delež prihodkov ustvarjajo posamezne dejavnosti?
Nataša Gerič Pal: 80 % je najem apartmajev, ostalih 20% pa je prodaja ter welness.
Boste kakšno dejavnost še dodali?
Nataša Gerič Pal: Mislimo, da bo to organiziranje izletov za naše goste.
Kaj so bile najbolj kritične točke celotnega podviga – lastnega (družinskega) resorta?
Nataša Gerič Pal: Najprej je velik dosežek zagotovit sredstva za prenovo, novogradnjo ter opremljanje. Potem je tu kadrovski problem s tem da je plača v Sloveniji zelo obremenjena z prispevki in bi sicer delavcu lahko več denarja ostalo.
Koliko vlog ste vi opravljali istočasno?
Nataša Gerič Pal: Najmanj tri 🙂
Koliko ljudi pomaga/sodeluje, da posel na vrhuncu sezone teče uspešno in kvalitetno?
Nataša Gerič Pal: Štiri osebe
Kaj vas je do sedaj pri projektu osebno in poslovno najbolj prizadelo?
Nataša Gerič Pal: Pridobitev uporabnega dovoljenja in vse procedure ter stroški povezani s tem. Mogoče še nerazumevanje lokalne skupnosti – občine za razna infrastrukturna dela , ki so za take vrste nastanitev bila potrebna. ( komunala, ceste, brežine, table, …)
Kakšno perspektivno vidite v povezani ponudbi nastanitev in podobnega?
Nataša Gerič Pal: Velik potencial je v združevanju med lokalnimi dobavitelji in ponudniki storitev, zato bi bilo zelo dobro ustanoviti Pomursko koordinacijsko pisarno .
Če bi se danes ponovno lotili ali bi svetovali pri takem projektu komu od svojih najbližjih, kaj bi bili ključni poudarki glede razvoja in vodenja projekta?
Nataša Gerič Pal: Veliko volje in vztrajnosti pa malo sreče in nič ni nemogoče:)
Srečno, in pogumno naprej, Nataša Gerič Pal!