• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Garancija ali stvarna napaka – pravice kupca/prodajalca

Garancija ali stvarna napaka – pravice kupca/prodajalca

Čas branja: 3 min      
Garancijo poznamo menda vsi: gre za dejstvo, da se garant, praviloma prodajalec (lahko tudi proizvajalec ali uvoznik) zaveže, da bo v garancijskem obdobju zamenjal ali brezplačno popravil ali vrnil kupnino, kadar neki produkt ne daje kupcu/uporabniku obljubljenih lastnosti po tehnični specifikaciji produkta, pa tudi, če je drugačen od tistega, kot je predstavljen v oglasnih sporočilih. Garancija je lahko obvezna ali prostovoljna. Garancija, praviloma enoletna, je obvezna za vse gospodinjsko tehnično blago.

Prodajalec ima torej vsekakor določene obveznosti do kupca.

V primeru napak (ali nezadovoljstva s produktom glede na obljubljeno) lahko kupec zahteva od garanta popravilo izdelka, za kar ima le-ta na voljo 45 dni, sicer ga mora zamenjati za novega, brezhibnega. Če garant rok 45 dni prekorači, lahko kupec zahteva vračilo kupnine ali vrnitev dela kupnine. Stroške morebitnega popravila, material, delo, prevoz (seveda za izdelek, za katerega še ni potekel garancijski rok)… je dolžan kriti garant, čeprav v praksi ni vedno tako.

Stvarne napake na produktu ne moremo enačiti z garancijo za nek produkt. Področje je urejeno z dvema zakonskima aktoma. Prvi je Obligacijski zakonik (OZ; UL RS, št. 40/2007), drugi pa Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot, UL RS, št. 38/2014).

 

 

Prodajalec je odgovoren za t.i. stvarne napake na produktu. To velja za tiste, ki so bile vidne že ob izročitvi produkta kupcu, kot tudi tiste, ki so se pojavile kasneje, vendar so bile že latentno prisotne. Gre za napake ali pomanjkljivosti, ki so bile kupcu prikrite in jih povprečen kupec ne more opaziti, pa tudi za tiste, za katere prodajalec zagotavlja, da jih ni.

Take stvarne napake so:

    • normalna raba produkta je glede na obljubljene lastnosti nemogoča
    • produkt nima lastnosti za rabo, za katero ga kupec kupuje
    • produkt ni skladen z molče obljubljenimi običajnimi pričakovanimi ali predpisanimi lastnostmi
    • produkt je drugačen od obljubljenega v oglasnih sporočilih ali od vzorca.

 

Kupec lahko uveljavlja stvarno napako na izdelku na štiri načine. Opredeljeni so v Zakonu za varstvo potrošnikov. Za način se odloči sam, možnosti pa so:

    • odprave napake
    • zamenjava izdelka z novim, seveda brezhibnim
    • vrnitev plačila
    • vrnitev le dela plačila, dogovorno glede na velikost napake.

Če prodajalec ponudi kupcu dobropis, ga ta ni dolžan sprejeti.

Prodajalec je za stvarno napako odgovoren kar dve leti od trenutka, ko kupec prevzame izdelek, vendar pod pogojem, da ga kupec o stvarni napaki obvesti v roku dveh mesecev od nakupa. Za rabljene izdelke je rok za uveljavljanje največ eno leto. Kupec lahko uveljavlja stvarno napako brez opozorila, če to stori v največ šestih mesecih.

Na kupčevo uveljavljanje stvarne napake je prodajalec dolžan odgovoriti v osmih dneh po prejemu reklamacije, četudi se morda s tem ne strinja, sicer tvega, da ga kupec prijavi Tržnemu inšpektoratu, kar pa pomeni globo. V kolikor se prodajalec strinja z reklamacijo, ji mora ugoditi na dogovorjen način  v roku osmih dni.

Od kupca je odvisno, kaj bo uveljavljal, če bo imel produkt napako, in od kontaktnega osebja prodajalca je odvisno, kako »boleče« bo to za podjetje.

Pri spletni prodaji so stvari nekoliko bolj zapletene, o tem pa v drugem prispevku.

Inštitut Mediapro

Apr 7, 2020Inštitut Mediapro
Razširite vsebino:
7 aprila, 2020 Praktični nasvetigarancija, garancijsko obdobje, pravice prodajalca, stvarna napaka
Inštitut Mediapro

www.mediapro.si

Spletna prodaja - kako prodati več preko interneta?Odlog plačila kredita - interventni zakon
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (96)
  • Izobraževanje (151)
  • Javni razpisi (50)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (22)
  • Praktični nasveti (114)
  • Prodaja (63)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (161)
 Zanimivo 
6 najpogostejših napak pri vsebinskem marketingu | [2/3] | Domen Hrabar
Napake pri zmanjševanju davka od dobička
Napake pri zmanjševanju davka od dobička
Kako in kdaj postati zavezanec za DDV?
stratesko-predvidevanje
Strateško predvidevanje – kaj to pomeni?
Dr.-Jure-knez
»Ampak poskusim pa lahko, a ne?«
javni-razpisi
Razpisi junij 1/2021
TELEFONSKA PRODAJA – KLJUČNE STVARI ZA USPEH | Aleksandra Popivoda
 Zanimivo 
Mednarodni teden delovne sreče 2021
Mednarodni teden delovne sreče 2021
Spletna prodaja – kako prodati več preko interneta?
Sestankovanje na daljavo
Kongres podjetnikov: INTERNACIONALIZACIJA, DIGITALNI MARKETING | 3. – 4. junij 2016
odprte pisarne coworking
Odprte pisarne – da ali ne?
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
podjetja
Hitro rastoča podjetja
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (96)
  • Izobraževanje (151)
  • Javni razpisi (50)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (22)
  • Praktični nasveti (114)
  • Prodaja (63)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (161)
 Javni razpisi 
BIZI NOO
Razpis BIZI NOO
mikrokrediti
Mikrokrediti – razpis
razpis
Razpis – uvajanje okoljskih in trajnostnih znakov
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
 Ustanovitev podjetja 
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si