Prelomne novosti pred vrati Evropske unije so tudi v dejavnosti finančnih storitev.
Na področju plačevanja, ki postaja vedno bolj on-line in mobilno, se krepko povečujeta število in delež elektronskih transakcij.
Tehnološkim novostim in z njimi povezanim poslovnim priložnostim se je v tej dejavnosti pridružila ločnica, uvedba prenovljene direktive o plačilnih storitvah PSD2, s katero naj bi po predvideni uvedbi leta 2018 še znižali tarife plačilnih storitev, bolje zaščitili kupce in ustvarili regulatorne pogoje za uvedbo digitalnih sprememb, ki so deloma že, še bolj pa bodo preoblikovale panogo finančnih storitev, a tudi druga področja poslovanja s trženjem na čelu.
Pooblaščeni TPP bodo dveh vrst:
AISP (Account Information Service Providers) bodo razpolagali s podatki o računih in bodo lahko posredovali (in tržili) informacije in storitve na podlagi le-teh, PISP (Payment Information Service Providers) pa bodo na zahtevo plačnikov lahko (brez vnaprejšnje odobritve banke) izvajali plačila z računov, tudi pri drugih izvajalcih plačilnih storitev. Predvsem za banke to pomeni poslovni izziv, a tudi možnost sklepanja novih partnerstev.
Spremembe bodo velike in bodo imele posledice tako za kupce kot tudi za banke in druge ponudnike finančnih storitev, ponudnike blaga in storitev za končne potrošnike, kot tudi za ponudnike storitev na medpodjetniškem trgu. Po nekaterih ocenah naj bi PISP plačevanje do leta 2020 zasedlo že šestino vseh on-line retail plačil (ne nepomembno na evropskem trgu z več kot 110 milijardami negotovinskih transakcij in prek 280 trilijonov evrov vrednosti).
Ključen bo tržni boj za bližino uporabnika. To bo boj z visokimi vložki. Po predvidevanjih nekaterih analitskih hiš je na petih glavnih področjih t. i. retail poslovanja (potrošniško financiranje, hipoteke, posojila malim in srednjim podjetjem, retail plačila in upravljanje premoženja) do leta 2025 na udaru več kot 40 odstotkov bančnih prihodkov in od 20 do 60 odstotkov dobička.
Mag. Matija Vojsk