• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Finančne storitve – novi izzivi ali šoki? | mag. Matija Vojsk

Finančne storitve – novi izzivi ali šoki? | mag. Matija Vojsk. Novosti v dejavnosti finančnih storitev.

Čas branja: 2 min      
Tehnološke novosti in po­sledični razvoj novih poslovnih modelov so v številnih gospodarskih dejavnostih povzročile spremembo poslovnih modelov, s trga pa so celo izginila prej uspešna podjetja (npr. Kodak). Obenem pa se vedno bolj uveljavljajo novi ponudniki storitev (npr. Netflix, Amazon, Uber, AirBnB, Sales­force), ki svoj prodor gradijo s pomočjo upravljanja podatkov o uporabnikih preko t. i. programskih vtičnikov (API), s katerimi so poslovnim partnerjem ponudili vmesnike za ra­zvoj in priključitev aplikacij za uporabnike. Na ta način ustvarja­jo nove, za uporabnike privlačne storitve.

 

Prelomne novosti pred vrati Evropske unije so tudi v dejavnosti finančnih storitev.

Na področju plačevanja, ki postaja vedno bolj on-line in mobilno, se krepko povečujeta število in delež elektronskih transakcij.

Tehnološkim novostim in z njimi povezanim poslov­nim priložnostim se je v tej dejavnosti pridružila ločnica, uvedba prenovljene direktive o plačilnih storitvah PSD2, s katero naj bi po predvideni uvedbi leta 2018 še znižali tarife plačilnih storitev, bolje zaščitili kupce in ustvarili regulatorne pogoje za uvedbo digitalnih sprememb, ki so deloma že, še bolj pa bodo preoblikovale panogo finančnih storitev, a tudi druga področja poslo­vanja s trženjem na čelu.

 

Pomembna novost bo, da bodo banke primorane omogočiti dostop do podat­kov na računih komitentov licencira­nim ponudnikom storitev (TPP – third party providers). EBA v ta namen pripravlja tehnične standarde.

 

Pooblaščeni TPP bodo dveh vrst:

AISP (Account Information Service Providers) bodo razpolagali s podatki o računih in bodo lahko posredovali (in tržili) informacije in storitve na podlagi le-teh, PISP (Payment Information Service Providers) pa bodo na zahtevo plačnikov lahko (brez vnaprejšnje odobritve banke) iz­vajali plačila z računov, tudi pri drugih izvajalcih plačilnih storitev. Predvsem za banke to pomeni poslovni izziv, a tudi možnost sklepanja novih partnerstev.

 

Spremembe bodo velike in bodo ime­le posledice tako za kupce kot tudi za banke in druge ponudnike finančnih storitev, ponudnike blaga in storitev za končne potrošnike, kot tudi za ponudnike storitev na medpodjetni­škem trgu. Po neka­terih ocenah naj bi PISP plačevanje do leta 2020 zasedlo že šestino vseh on-line retail plačil (ne nepomembno na evropskem trgu z več kot 110 milijar­dami negotovinskih transakcij in prek 280 trilijonov evrov vrednosti).

 

Ključen bo tržni boj za bližino uporabnika. To bo boj z vi­sokimi vložki. Po predvidevanjih neka­terih analitskih hiš je na petih glavnih področjih t. i. retail poslovanja (potro­šniško financiranje, hipoteke, posojila malim in srednjim podjetjem, retail plačila in upravljanje premoženja) do leta 2025 na udaru več kot 40 odstot­kov bančnih prihodkov in od 20 do 60 odstotkov dobička.

 

Mag. Matija Vojsk

Maj 31, 2017Matija Vojsk
Razširite vsebino:
31 maja, 2017 Financefinance, finančne storitve
Matija Vojsk

LinkedIn: LINK

Mag. Matija Vojsk, MBA, ima z vodenjem podjetij in upravljanjem projektov dolgoletne izkušnje.

Med drugim je bil član uprave Telekoma Slovenije in Dela ter svetovalec uprave Poslovnega sistema Mercator, poleg tega pa direktor oziroma član poslovodstev nekaj podjetij. Kot direktor na področju svetovanja v PricewaterhouseCoopers je sodeloval z vodstvi podjetij in finančnih ustanov. S področja korporativnega upravljanja ima poleg upravljalskih tudi nadzorstvene izkušnje kot imetnik certifikata ZNS ter predsednik in član nadzornih svetov več podjetij.

Poslovno v mednarodnem prostoru predvsem deluje na področju načinov vstopa na tržišča in razvoja poslovanja v regiji, z naročniki iz Slovenije pa predvsem na področjih pretvorbe poslovnih strategij v operativno izvajanje, izboljšanja učinkovitosti operativnega poslovanja, strateške nabave ter prodaje in marketinga.

Poleg poslovnega svetovanja predava članom nadzornih svetov in strokovnjakom podjetij in drugih ustanov, pri čemer v vsebino vključuje novosti iz svetovne prakse.

Ubijate moralo?Varstvo osebnih podatkov – velike spremembe od maja 2018 | Dr. Nataša Pirc Musar
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (154)
 Zanimivo 
Media monitoring in učinkovitost komunikacije | Brigita Žvikart
prodajniki
Sami usposabljajte svojo prodajno ekipo!
Znižajte toleranco do stresa! | Dr. Matej Miklavec
Ustvarite višjo dodano vrednost vaše rešitve | Robert Andolšek
Novi razpisi za socialna podjetja | komentar g. Tadeja Slapnika, državnega sekretarja
Covid 19 in zadovoljstvo prebivalcev Slovenije avgusta ’21
koreja
Kako poslovati z Republiko Korejo
 Zanimivo 
mobing
Tudi šefi so žrtve mobinga
napovedi
Poslovno odločanje na podlagi šloganja?
zaposlitev
Kadrov ni! Mar res?
natecaj
Nagradni natečaj za naj-inovatorke 2022
Rastlinjak “HUERTO MOLINILLO” | socialno podjetništvo
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (6)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (93)
  • Izobraževanje (147)
  • Javni razpisi (47)
  • Komuniciranje (74)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (21)
  • Praktični nasveti (111)
  • Prodaja (61)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (154)
 Javni razpisi 
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
Usposabljanje-za-podjetništvo-1
Usposabljanje za podjetništvo
razpis
Razpis: 28 milijonov za večjo predelavo lesa
eurostars
Razpis Eurostars 3
 Ustanovitev podjetja 
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
podjetja
Hitro rastoča podjetja
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si