Evidenčna naročila so tista javna naročila, za katera glede na ocenjeno vrednost ni potrebno izvesti postopka javnega naročanja.
Po spremembah Zakona o javnem naročanju ZJN-3B03.01.2022 se širi nabor evidenčnih naročil .
Evidenčna naročila pomembno vplivajo na gospodarsko rast, na proizvodnjo in ponudbo na trgu. Spodbujajo k lokalni trajnostni oskrbi ter predstavljajo enega izmed institutov za doseganje strateških ciljev.
Evidenčna naročila na splošnem področju za blago, storitve ali projektni natečaj se oddajajo za naročila, katerih letna ocenjena vrednost je nižja od 40.000 evrov brez DDV, in za gradnje naročila, katerih letna ocenjena vrednost je nižja od 80.000 evrov brez DDV.
Spremenjene so mejne vrednosti za oddajo evidenčnih naročil – zvišujejo se za blago, storitve in projektne natečaje z 20.000 evrov brez DDV na 40.000 evrov ter za gradnje s 40.000 evrov brez DDV na 80.000 evrov brez DDV.
Interventna zakonodaja za zajezitev epidemije covida-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo je pri tem izjema.
Evidenčna naročila je treba seznam oddati vsako leto do 28. februarja tekočega leta za preteklo leto.
Navodila za pripravo seznama oddanih evidenčnih naročil, ki jih je izdal Direktorat za javno naročanje, so javno dostopna na spletnem portalu Elektronsko javno naročanje e-JN.
Z novelo drugega odstavka 21. člena ZJN-3 lahko naročnik objavi seznam o oddanih evidenčnih naročilih samo na Portalu javnih naročil.
Izjeme
za katere ni treba izvesti postopka javnega naročanja so javna naročila:
- Naročila, oddana zaradi nadaljnje prodaje ali dajanja v najem tretjim osebam. Pogoj: naročnik ne uživa nobenih posebnih ali izključnih pravic v zvezi s prodajo ali dajanjem predmeta takih javnih naročil v najem, drugi subjekti pa ga lahko prosto prodajo ali dajo v najem pod enakimi pogoji kot naročnik, če vrednost javnega naročila ne presega vrednosti, od katerih dalje je potrebna objava v Uradnem listu Evropske unije
- Namenjena za protokolarna darila ali druge oblike izvajanja promocije Republike Slovenije, če vrednost javnega naročila ne presega vrednosti, od katerih dalje je potrebna objava v Uradnem listu Evropske unije.
- Tudi živila, če vrednost javnega naročila ne presega vrednosti, od katerih dalje je potrebna objava v Uradnem listu Evropske unije.
- Revidiranje obveznih revizij, kot so opredeljene v zakonu, ki ureja revidiranje, če vrednost javnega naročila ne presega vrednosti, od katerih dalje je potrebna objava v Uradnem listu Evropske unije …
ZJN-3B še prinaša
- Možnost izvedbe nacionalnega postopka NMV do EU pragov (do 5.350.000 eurov sedaj tudi pri gradnjah).
- Naročanje storitev pravnega svetovanja in zastopanja se umešča v sistem naročanja.
- Povečanje transparentnosti: obvezna objava celotne dokumentacije izključno na portalu javnih naročil (razen v delih, kjer to zaradi narave datotek ni mogoče) in objava vseh odločitev o oddaji javnih naročil, tudi tistih, ki se oddajo v postopkih s pogajanji brez predhodne objave, ki so se doslej pošiljale po Zakonu o splošnem upravnem postopku in niso bile javno objavljene.
- Prožnejši je način dopuščanja popravkov oz. dopolnjevanja ponudb.
- Urejen način dokazovanja nekaznovanosti (dopuščen 7 mesečni starostni razpon potrdil), zaradi česar se razbremenjuje ponudnike.
- Jasen zapis, da je presoja o sprejemu neobičajno nizke ponudbe predvsem diskrecija naročnika.
- Razširjen nabor prekrškov.
Uredništvo Podjetnik.net