Elevator speech je kratka in učinkovita predstavitev sebe, podjetja, storitve, izdelka, projekta, ideje, navsezadnje lahko tudi predloga za družinski izlet. Kot namiguje že samo ime, je dolžina predstavitve podobno dolga kot traja vožnja z dvigalom. V praksi to pomeni od dve do tri minute.
Osnovni namen je, da vzbudite pozornost, pritegnete zanimanje za vaš izdelek ali storitev oz. kar pripovedujete, da si vas zapomnijo in da podate ravno pravšnjo količino informacij, da si želijo še več. Vaša naloga je ustvariti širšo sliko (big picture), za podrobnosti je čas kasneje. Takšen nastop oziroma govor lahko prav tako pride prav v nepričakovanih situacijah – ko vas nekdo izzove z vprašanjem, s čim se pa vi ukvarjate …, in pri vnaprej načrtovanih predstavitvah za eno ali več oseb.
Končni namen takšnih predstavitev sega od spoznavanja novih oseb do dogovora za naslednji korak – izmenjava vizitk, daljša in podrobnejša predstavitev pa bo na naslednjem srečanju?
Učinkovita kratka predstavitev (elevator speech) je:
- orodje komunikacije – pritegne pozornost in posreduje bistvene informacije (ideal je AIDA – attention / pozornost), interest/ zanimanje, desire / želja, action / nakup
- orodje za razumevanje – pomembno je, da sogovornik razume, kaj mu govorimo in zakaj je to zanj pomembno; nujno je, da predstavljamo koristi
- prodajno orodje – dober korak do začetka prodajnega razgovora.
Elevator speech je kot vabilo na sanjski zmenek: kratek, jasen, privlačen!
5 korakov za vaš popoln Elevator speech:
- Točno definirajte vsebino (manj je več). Preverite, kdo bodo vaši poslušalci in definirajte vaš namen.
- Preverite, koliko časa imate na voljo. Pričakujejo 30 sekund, dve do tri minute, lahko nekaj dlje? Najslabše, kar se vam lahko zgodi, je, da vas prekinejo, ker je vaš čas že potekel.
- Jasno in glasno se predstavite na začetku in na koncu (ime in priimek ter podjetje). Običajno ljudje na začetku preslišijo in bodo hvaležni, da boste povedali znova. Odlično je, če imenu podjetja dodate še slogan, sestavljen iz petih do sedmih besed, ki o vas povedo vse.
- Upoštevajte formulo 5K: Kdo ste? Kaj delate? Kako delate? Kje delate? Kdaj delate? + 1Z Kaj je vaš zakaj? Zakaj delate to, kar delate? + 1E kaj je vaša posebnost in kaj vas loči od konkurence.
- Odgovorite na Kaj je tukaj zame? (za poslušalca). Navsezadnje lahko pozabite na prve štiri korake, ker največ šteje korist, dodana vrednost, ki jo prinašate sogovorniku. Ne »kupujejo« vas, kupujejo vašo rešitev za njihov problem.
Kratka predstavitev ni vedno v govorni obliki. Ko jo zapišemo, gre za predstavitev na eni strani (one page) – zgoščen opis vašega poslanstva na eni strani. Priporočljivo je, da se jo lotite najprej, pred opisi vaše ponudbe. Ljudje kupujemo od ljudi – zanima nas, od koga kupujemo, kakšna je njegova osebna in poslovna filozofija. Zapišite vse, kar bi sami želeli izvedeti od drugih!
Zdi se preprosto, pa to res že obvladate? Preizkusite na najbolj zahtevni publiki – otrocih (npr. prodajte idejo za pospravljeno sobo), za poslovne zadeve pa raje ne eksperimentirajte, povežite se s strokovnjakom in stopili boste v dvigalo uspeha.
Ding, po treh minutah kolikor traja branje članka smo prispeli v vrhnje nadstropje!
Nataša Okorn
https://www.linkedin.com/in/natasaokorn