Verjetno se zavedate, da brez uspešnih zaposlenih tudi podjetje ne bo uspešno.
Najbrž si želite, da bodo vaši zaposleni zadovoljni, motivirani, večopravilno sposobni in uspešni, mar ne?
Za razliko od preteklosti so danes v podjetjih in drugih organizacijah prisiljeni v nenehno optimizacijo notranjega delovanja. To pomeni, da naj bi optimizirali vse bistvene dejavnike, ki vplivajo na uspešnost organizacije. Med bistvene dejavnike pa spadajo poleg kakovosti managerjev tudi kakovost njihovih zaposlenih, njihova ustvarjalnost, znanje ter vse večja prilagodljivost in usposobljenost.
Vsak menedžer v podjetju ali kakšni drugi organizaciji naj bi si želel, da bi bili njegovi zaposleni usposobljeni ter imeli znanje in veščine za učinkovito in uspešno opravljanje svojega dela. Danes celo ni več dovolj, da smo usposobljeni za opravljanje dela na enem delovnem mestu. Imeti moramo več različnih znanj in veščin, kar pomeni, da smo usposobljeni za večopravilno delo.
Podjetje naredijo zaposleni in od njih je odvisno ali bo uspešno ali ne. Če želimo, da bo podjetje ali druga organizacija danes konkurenčna, je večopravilnost zaposlenih nujna. To podjetjem prinese več prednosti:
- Imajo zaposlene z več znanja
- So prilagodljivejša pri organizaciji dela
- Se hitreje odzovejo na tržne spremembe
- Imajo zadovoljne, motivirane in uspešne zaposlene
- Imajo optimalno število zaposlenih.
Bistvo za doseganje večopravilnosti je v zavedanju menedžerjev. Ti so prvi, ki se morajo zavedati, da zaposleni do večopravilnosti ne bodo prišli brez njihove podpore. Zanjo je potrebno poglobljeno razumevanje in občutek, kaj vse je v organizaciji potrebno postoriti, da bodo zaposleni sami želeli imeti več znanja in veščin.
Osnova za doseganje uspešnosti podjetja ali druge organizacije je, da menedžerji skrbijo za uspešnost njihovih zaposlenih. To se sicer sliši zelo preprosto vendar v praksi pomeni veliko pravih aktivnosti in odločitev, ki pa so jih sposobni izvajati le najboljši in zreli menedžerji. Vse z namenom dolgoročne uspešnosti podjetja. Ti imajo pravo menedžersko znanje in veščine, da uspejo prepoznati vse dejavnike, ki vplivajo oziroma prispevajo k uspešnosti zaposlenih. S svojo usposobljenostjo, svojim vedenjem in svojimi vrednotami dvigujejo kulturo v podjetju in zadovoljstvo zaposlenih. Zadovoljni zaposleni radi prihajajo na delo in so motivirani, da svoje delo opravijo kvalitetno. Dobro opravljeno delo bo s strani zrelih menedžerjev nagrajeno kar bo preko materialnih in nematerialnih nagrad dvigovalo motivacijo zaposlenih. Ko bodo zaposleni visoko motivirani, se bo v njih vzbudila želja po dodatnem usposabljanju tudi za večopravilno delo.
Zaposleni, ki so večopravilno usposobljeni, lažje, bolj učinkovito in bolj uspešno opravljajo svoje delo, saj lahko zaradi večje širine znanja in veščin razmišljajo tudi multidisciplinarno. Učinkovite odločitve in sprejemanje večje odgovornosti lahko pričakujemo samo od izobraženih, usposobljenih in za delo vnetih zaposlenih.
Menedžerji, ki svojih zaposlenih ne dojemajo kot enega ključnih dejavnikov za uspeh organizacije, organizaciji delajo dolgoročno škodo in jo vodijo v neuspeh.
Mag. Primož Vrenk