• Ustanovitev podjetja
  • Covid-19 – POMOČ PODJETNIKOM
  • Javni razpisi
  • Avtorji
  • E-NOVICE
  • Več o portalu
  • OGLAŠEVANJE
  • Kontakt

NoviPodjetnik

  • Vodenje
  • Prodaja
  • Marketing
  • Komuniciranje
  • Nasveti
  • Zanimivo
  • Finance
  • Startup
  • Razpisi
  • E-NOVICE
Home » Digitalna transformacija – pomen in zakonitosti

Digitalna transformacija – pomen in zakonitosti

digitalna transformacija
Čas branja: 4 min      

Digitalna transformacija kot besedna zveza je največkrat uporabljen izraz v svetu digitalnosti. Čeprav je na prvem mestu besedne zveze digitalna transformacija beseda digitalna, pa to še ne pomeni, da mora biti zato v ospredju tudi tehnološki vidik. Sicer pa tudi beseda »digitalna« ne označuje samo digitalno tehnologijo, temveč jo je potrebo razumeti predvsem z vodika digitalne ekonomije v kateri se nahajamo. In če še namesto besede »transformacija« uporabimo slovensko besedo »preobrazba«, bomo precej bližje pravemu razumevanju tega pojma, namreč preobrazba podjetij v digitalni ekonomiji. Torej v resnici je digitalna transformacija veliko več kot le vpeljevanje digitalnih tehnologij in digitalnih rešitev v poslovanje organizacij. 

Digitalna transformacija = Digitalna (poslovna) preobrazba 

Vse se začne s pravim razumevanjem, kateremu nato lahko sledijo prave odločitve in prava dejanja. Da bomo zares prav razumeli pravi pomen, naj začetni razlagi dodamo še nekaj globine.  

»Digitalna« pomeni:

  • najprej oznako za digitalno ekonomijo v katero smo prešli z novo industrijsko revolucijo. S tem, so se podjetja znašla v novih pogojih poslovanja, za katere je značilno, da je kupec neprimerno bolj informiran in povezan ter s tem še zahtevnejši;
  • in nato digitalno tehnologijo, s katero je najprej oborožen prej omenjeni napredni – digitalni kupec, podjetja pa skušajo najprej z njo več prodati (digitalni marketing) in optimizirati notranje procese (digitalizacija procesov), večinoma zaradi stroškovnih motivov. A tista najuspešnejša podjetja so že zgodaj spoznala, da ni več dovolj uporaba posameznih digitalnih tehnologij, temveč sočasna, hkratna uporaba povezanih digitalnih tehnologij in digitalnih rešitev (digitalna konvergentnost). 

 

»Poslovna« pomeni:

  • da je digitalna preobrazba pravzaprav samo naslednji korak v poslovnem razvoju organizacije;
  • kupci so vedno in vedno bodo najpomembnejši faktor poslovanja, in če so kupci vedno bolj digitalni, potem mora organizacija temu ustrezno tudi sama postajati digitalna; 
  • poslovni razvoj se vedno začne s poslovnimi funkcijami, ki znajo vključiti tudi tehnološke značilnosti poslovanja;
  • konec koncev tudi uprava, ki inicira naslednje korake poslovnega razvoja, le redko izhaja iz tehnologij; no v digitalni ekonomiji mora vsaj malo bolj;
  • torej v digitalni poslovni preobrazbi se najprej usmerjamo v poslovne funkcije in šele nato v tehnološke, oziroma bolje rečeno, meja med poslovnimi funkcijami in tehnološkimi funkcijami (npr. IT) naj bo kolikor je mogoče zabrisana;
  • zato tudi govorimo o integrirani poslovno digitalni strategiji;
  • in nazadnje, a ne najmanj pomembno, »poslovna« pomeni, da prihaja do ustvarjanja novih oblik poslovne vrednosti, običajno na podlagi novih poslovnih modelov, za kupce, organizacijo in druge deležnike celotnega poslovnega ekosistema. 

 

»Preobrazba« pomeni:

  • celotna in globinska sprememba razmišljanja in naravnanosti pri vseh zaposlenih pri dojemanju, osmišljanju, delovanju, ureditvi;
  • sprememba izhodišča vseh aktivnosti in s tem fokusa delovanja organizacije, ki ni več »od znotraj na ven«, temveč »od zunaj na noter«;
  • uvajanje novih digitalnih poslovnih modelov, se pravi načinov kako organizacija ustvarja in ohranja vrednost za svoje kupce in zase;
  • in nazadnje, a morda celo najpomembneje, da se spremeni organizacijska kultura organizacije v povezavi z značilnostmi digitalne ekonomije. In krog je s tem sklenjen.

 

digitalna transformacija

Aleš Štempihar

 

Zakonitosti digitalne transformacije

Vsaka ekonomija ima svoje zakonitosti, tako jih ima tudi digitalna ekonomija. Te zakonitosti nato ustvarjajo nove pogoje poslovanja za organizacije in podjetja. Najpomembnejše zakonitosti digitalne ekonomije so:  

  • Zakonitost št. 1: zahtevni digitalni kupci, ki so vešči uporabe digitalnih tehnologij in rešitev,spodbujajo uspešne organizacije k novim oblikam poslovnega razvoju, ki se kaže predvsem v novih (digitalnih) poslovnih modelih in novi digitalni ponudbi in v sočasnem izkoriščanju zmožnosti več digitalnih tehnologij.
  • Zakonitost št. 2: digitalni kupec ne uporablja digitalne tehnologije zaradi tehnologije same, temveč zato, da z njo nekaj doseže; zato tudi organizacije ne smejo videti digitalno tehnologijo z vidika tehnologije same, temveč z vidika ustvarjanja novih digitalnih vrednosti. 
  • Zakonitost št. 3:  Razumevanje obnašanja kupcev, predvsem v povezavi njegovih še ne odkritih potreb prinaša organizacijam nove poslovne priložnosti, a hkrati tudi nevarnost, da jim bodo konkurenčne organizacije prevzele tega kupca, če mu bodo uspele prej zagotoviti ponudbo, ki bo iz potrebe ustvarila vrednost. Primer take vrednosti je nadpovprečna izkušnja kupca.
  • Zakonitost št. 4:  Donosnost (ROI) investicij se v digitalni ekonomiji izračunava drugače, in sicer: povezano za več soodvisnih investicij skupaj; na daljši rok, z upoštevanjem vrednosti za kupca in za zaposlene, ne samo za organizacijo samo; najprej skozi vrednost in šele nato skozi koristi in stroške.
  • Zakonitost št. 5:  V skladu z znamenitim rekom »Kultura poje strategijo za zajtrk«, velja tudi v digitalni ekonomiji, da je organizacijska kultura temeljni in najpomembnejši element digitalne poslovne preobrazbe. Te zato ni možno izvesti brez preobrazbe kulture.

 

 

Digitalna transformacija je temeljna sprememba organizacijske kulture, podobe in operativnega delovanja organizacije s ciljem ostati konkurenčen tudi v novih pogojih digitalne ekonomije, pri čemer organizacije izkoristijo konvergenco zmožnost digitalnih tehnologij in digitalnih rešitev. Digitalne tehnologije so torej predvsem sredstvo za doseganje tega cilja z njihovim impliciranjem v prebojne digitalne inovacije, npr. novih digitalnih poslovnih modelov in za novo ponudbo organizacije za ustvarjanje nove digitalne vrednosti za kupce in druge deležnike njenega  poslovnega ekosistema.

 

Popotnica za uspešno poslovno transformacijo

Za na pot uspešnega prenosa vsega napisanega v vaše poslovanje, bi vam želel dati še naslednja tri napotila:

  • »Don’t Follow the Money; Follow the Customer!«
    Torej začnite vedno pri kupcu in takoj nato nadaljujte pri vrednosti zanj!
  • »If you want to change the GAME, change the FRAME!«
    Izredno pomembno je, da se  zavedate, da digitalna transformacija ni enkraten projekt, temveč neprestan proces!
  • “Your story might become the future for others!”
    Ciljajte visoko, a še pred tem razmišljajte globoko!

 

Uspešno popotovanje skozi digitalno poslovno preobrazbo vam želim!

 

 

Aleš Štempihar

Feb 24, 2021Aleš Štempihar
Razširite vsebino:
24 februarja, 2021 Praktični nasvetidigitalna transformacija
Aleš Štempihar

Aleš Štempihar je ustanovitelj in vodja Askit d.o.o.. V digitalnosti je že od l. 2013; nosilec certifikatov Certificate of excellence - Digital business transformation management in Digital strategies for business leading the next-generation enterprise. Podjetjem pomaga pri oceni »digitalne« konkurenčnosti, presoji pripravljenosti za uspešno izvedbo digitalne poslovne preobrazbe, zrelosti in digitalne kulture. Kot strateg sodeluje pri pripravi in izvedbi digitalnih projektov vključno s strategijo, inoviranjem poslovnih modelov, razpoznavanju poslovnih priložnosti, identifikaciji nevarnosti in poslovni utemeljitvi investicij v digitalnost. Je tudi predsednik poslovnega inštituta IIBA Slovenija in Team Leader Digital42.

Javni razpisi za kmetijsko dejavnostProf. dr. Silvia Vianello: Kako merimo uspešnost?
 KATEGORIJE 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (96)
  • Izobraževanje (151)
  • Javni razpisi (50)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (22)
  • Praktični nasveti (114)
  • Prodaja (63)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (161)
 Zanimivo 
Nepremičninski posredniki – kaj svetuje Barbara Corcoran, Shark Tank investitorica?
Odpoved pogodbe o zaposlitvi
stranka
Stranka je na prvem mestu!
Dr. ALEKSANDER ŠINIGOJ – Brezplačna 4-dnevna delavnica Coaching Diploma
varstvo-potrošnikov
Zavajajoče poslovne prakse
BREZPLAČNI SEMINAR : RUSKI TRG – miti in realnost
Korporativna inteligenca
Korporativna inteligenca – kaj je to?
 Zanimivo 
Odškodninski zahtevki
Odškodninski zahtevki lahko ogrozijo obstoj vašega podjetja
krizno komuniciranje
Krizno komuniciranje: priprava na krizno situacijo
Talne označbe
Talne označbe
Boste zaposlene v kontaktnem centru plačevali samo za to ker znajo odgovoriti na telefon ali …?
Reševanje sporov je poslovno vprašanje – prihranite 13.000 € in 3 leta ! ⚠ | Uroš Petohleb
 PRIJAVA NA NOVICE 
 Ustanovitev podjetja 
Prihodnost
Kako dolgo traja dolgoročno razmišljanje?
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
»Popoldanski« s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
Popoldanski s.p. oziroma s.p. za polovični delovni čas
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
družba z omejeno odgovornostjo ustanovitev d.o.o.
Ustanovitev d.o.o. – družba z omejeno odgovornostjo
 Kategorije člankov 
  • Arhiv (7)
  • Covid-19 (35)
  • Dogodki (12)
  • Finance (96)
  • Izobraževanje (151)
  • Javni razpisi (50)
  • Komuniciranje (75)
  • Marketing (37)
  • Podjetniški priročnik (22)
  • Praktični nasveti (114)
  • Prodaja (63)
  • Startup (37)
  • Ustanovitev podjetja (9)
  • Veliko o vsem (161)
 Javni razpisi 
BIZI NOO
Razpis BIZI NOO
mikrokrediti
Mikrokrediti – razpis
razpis
Razpis – uvajanje okoljskih in trajnostnih znakov
razpis
Javni razpis Bizi zadruge
jani razpis
Javni razpis za MSP
zelena-delovna-mesta
680 EUR mesečne subvencije
razpis
Subvencije za zaposlitev mladih
 Ustanovitev podjetja 
oddaja letnih poročil
Nasveti pred oddajo letnih poročil
s.p. d.o.o.
Spremembe uradnih podatkov pri d.o.o. in s.p.
Kdo ne more ustanoviti d.o.o. ali s.p.?
podjetje
16 RAZLOGOV, ZAKAJ PODJETJA PROPADEJO
podruznica
Poslovna enota ≠ podružnica
2015-2021 © Podjetnik.net (Zavod Inštitut Mediapro) | www.mediapro.si