Digitalna transformacija – besedna zveza, ki jo pogosto slišimo, vendar jo le redki res razumejo. Vas zanima več o tej temi in bi želeli izvedeti zakaj se vse več podjetij odloča zanjo?
Posledice koronavirusa so pokazale, da je digitalna strategija in implementacija le te v podjetjih nujna, saj lahko v nasprotnem primeru zaostanemo za dogajanjem, izgubimo stranke in v najslabšem primeru ne moremo več poslovati. Vendar če se za to še niste odločili zagotovo niste edini, saj ima po uradnih podatkih digitalno strategijo le 28% podjetij.
V spremenjenih razmerah postajajo tržišča vse bolj globalna in nove tehnologije omogočajo enostavnejše ter prodornejše vstope podjetij na nova tržišča. To pomeni, da je poenostavljen vstop na trg novim ponudnikom in konkurentom, kar močno pretresejo obstoječe načine poslovanja v posameznih industrijah.
Kupci postajajo vse močnejši, saj imajo prosto izbiro med široko ponudbo na globalnem konkurenčnem tržišču. Obstoječi načini poslovanja ne zadostujejo za prilagoditev novim dinamičnim razmeram na trgu. Zato so podjetja postavljena pred izziv digitalne preobrazbe.
Ker pa danes ni več vprašanje, digitalizacija podjetja DA ali NE temveč KDAJ, je potrebno, da si podjetje, ki se odloči za digitalno transformacijo jasno zastavi pot in cilje, ki jih želi doseči. Vsako podjetje bi moralo narediti notranjo analizo, da bi prepoznalo pomanjkljivosti, težave in nevarnosti pri vpeljevanju digitalne preobrazbe. Samo dobro postavljeni temelji za digitalizacijo podjetja bodo lahko prinesli veliko prednosti in privarčevanih sredstev.
Izziv s katerim se sooči vsako podjetje je kako ohranjati fokus na poslovanju podjetja in obenem uspešno izpeljati digitalno transformacijo, ki pa ni primarna dejavnost podjetja. Zato je potreben strukturiran pristop, ki prihrani ogromno sredstev, saj bo podjetje proces izpeljalo nadzirano ter po korakih obenem pa je potrebno v proces vključiti tudi zaposlene. Več je v proces digitalizacije podjetja vključenih posameznikov, na delo katerih bo ta vplivala, boljše rezultate lahko pričakujemo. Ob tem moramo dodati še, da ob vpeljevanju tovrstnih sprememb ne bo prišlo do zloglasne zamenjave “človeka z mašino”, ampak bodo zaposleni le pridobili potrebne kompetence, da z “mašinami” upravljajo.
Slovenija že velja za vodilno globalno silo na področju umetne inteligence, zakaj bi torej zaostajali na področju produktivnosti? Pridružimo se Japonski, Južni Koreji in Singaporju ter ustvarimo družbo, ki bo učinkovitejša. Prav vsako podjetje lahko prispeva k takemu razvoju, tudi vaše.
S povezanimi (naložbenimi in intelektualnimi) potenciali, delitvijo tveganj, vrhunskim inovacijskim (S4) ekosistemom ter s ciljno in celovito razvojno-inovacijsko politiko, je mogoče biti med najproduktivnejšimi – vodilnimi na nišah, globalno integrirani in prisotni v pred-razvojnih fazah. S4 omogoča pristop v večletni finančni perspektivi, za obdobje 2021-2027. Brez tega ni mogoče dostopati do sredstev vezanih na cilj pametna Evropa – do najmanj 600 milijonov evrov za raziskave, razvoj, inovacije, digitalizacijo, podjetništvo, usposabljanje in izobraževanje.
Za uspešnost izvajanja S4 je ob tržni internacionalizaciji, ki temelji na izvozu inovativnih slovenskih produktov, storitev in procesov, ključna razvojna internacionalizacija. Gre za vključevanje slovenskih inovacijskih deležnikov v evropske in mednarodne raziskovalno-razvojne in tehnološke projekte in platforme, kar slovenskim podjetjem in institucijam znanja omogoča vključevanje v evropske in globalne verige vrednosti. Sistemsko vključevanje v medregionalne pobude predstavlja bistveno izboljšano osnovo, ne le za uspešno koriščenje EU sredstev v prihodnje, temveč za bistveno nadgrajeno razvojnega sodelovanja z vodilnimi podjetji in raziskovalnimi organizacijami v Evropi in svetu.
Vavčerji na področju digitalizacije so spodbuda za mikro, mala in srednja podjetja z možnostjo sofinanciranja ključnih področij digitalizacije, s čimer se bo povečala konkurenčnost vašega podjetja, dodana vrednost oz. prihodki od prodaje.
Vas zanima več o digitalni transformaciji in vavčerjih, ki so na voljo za izvedbo? Pišite nam na znanje@novipodjetnik.si in z veseljem vam bomo svetovali!
IPM tenders