Danes prvič praznujemo Dan sejmov in razstav. Pomemben svetovni dan za razstavljalce, organizatorje in celotno podporno okolje se letos praznuje prvič. Zlasti UFI – svetovna zveza sejmarjev in podobnih dejavnosti – želi ob priložnosti GED 2016 svetovni javnosti poslati sporočilo o pomembnosti sejemskih in podobnih prireditev.
V svetu deluje preko 30 strokovnih sejemskih združenj, članov UFI, oganizatorjev, postavljalcev ipd. Po podatkih AMR International je prireditveno-sejemski kolač letno vreden preko 30 milijard dolarjev, ki se obrnejo na preko 31.000 dogodkih, na katerih sodeluje 4,4 milijona podjetij – kar pritegne 260 mil. obiskovalcev.
Kljub impresivnim številkam pa je prava vrednost živih razstavnih dogodkov drugje: sejmi, razstave in podobni dogodki so prostor, kjer se v živo srečata ponudnik in morebitni kupec ter se pogovorita o produktih F2F (face-to-face). Živi dogodki, ne glede na razvoj komunikacijske tehnologije, ostajajo uspešno sredstvo trženja in prodaje s poudarkom na izmenjavi znanja, informacij, inovativnosti in mreženja.
Na eni od zadnjih konferenc o izvozu, odpiranju novih trgov in gospodarski rasti, ki je bila v Zagrebu, so mednarodni udeleženci povzeli naslednje ugotovitve:
- izvozna usmeritev in vstop na nove trge sta zelo pomembna za rast in konkurenčnost lokalnih in mednarodnih podjetij
- razstave in sejmi so trženjske in mreženjske platforme, pa tudi platforme znanja, še posebej pomembne za vstop na nove trge in postavitev raznih oblik sodelovanja
- mednarodni sejemsko-razstavni dogodki povečujejo inovacijski potencial tudi skozi prikaze najnovejših panožnih trendov in nišnih produktov, omogočajo lansiranje in testiranje novih produktov, ‘benchmarking’ in merjenje lastne konkurenčnosti
- izvozno usmerjena podjetja se gornjih navedb zavedajo
- organizirani izvozniki za nastope v tujini v veliki meri izkoriščajo različno (para)državno pomoč.