Slovenskim startup podjetjem so platforme množičnega financiranja dobro znane, saj jih je menda že okoli 200 bolj ali manj uspešno zbiralo sredstva.
Mlada podjetja zelo težko dobijo sredstva po konvencionalni poti, saj konzervativne banke zlepa ne dajo denarja od sebe brez sledljivosti uspešnega poslovanja; tudi domači skladi zahtevajo velika in težko dosegljiva zavarovanja. No, morda bo zdaj bolje, saj med ponudnike stopa podjetje Conda.
To bo zbiralo sredstva posameznikov (že od 100 € naprej), ki se bodo po njihovih željah plasirali med izbrane in dokaj preverjene, pa vseeno za običajno financiranje preveč rizične zagonske projekte. Poleg relativno nizkih obresti za posojilo dobijo po zaključku projekta -glede na njegovo uspešnost – tudi nagrado in seveda nominalni vložek, pa moralno zadovoljstvo, da so pomagali domačemu projektu in pripomogli k odpiranju novih delovnih mest.
Utrinki iz tiskovne konference ob predstavitvi crowdinvesting platforme Conda:
Zdi se, da Conda zapolnjuje vrzel med bankami in višje stremečimi angelskimi investitorji, ki so precej neopazni in praviloma vstopajo v lastništvo prejemnika investicije, ter si seveda želijo jasno in hitro izhodiščno strategijo. Menda pri Condi ni tako.
Številke govorijo takole:
Prenašajo izkušnje iz podobnih, sicer nemško govorečih trgov, in obeti za posle v slovenskem start-up ekosistemu se jim zdijo spodbudni.
Direktorju marketinga Roku Stariču, nekdanjemu startup-ovcu, smo ob predstavitvi zastavili nekaj vprašanj, ki so zanimiva za podjetnike; njegove odgovore si oglejte in jim prisluhnite tule:
Spletna stran: www.conda.si