Zagotovo boste prodali več svojih izdelkov in storitev, če se bo vaša spletna stran pojavljala na prvi strani Googla. To verjetno veste. Ampak kako?
Če kupujete vhodna vrata za vašo novo hišo ali pa jih želite zamenjati v svoji že obstoječi hiši, boste verjetno najprej šli na Google in vpisali vhodna vrata. Morda tudi vhodna vrata cenik ali vhodna vrata akcija. Skoraj prepričan sem, da boste kontaktirali samo tiste ponudnike vhodnih vrat, katerih spletna stran se pojavi na prvi strani Googla. Po statistiki se namreč 91 odstotkov klikov zgodi na prvi strani Googla, na drugi strani samo 4,8 odstotkov, na tretji pa samo še 1,1 odstotek klikov.
Torej, če ste podjetje, ki prodaja vhodna vrata je zelo pomembno, da se vaša spletna stran pojavi na prvi strani Googla.
V Sloveniji se iskalni pojem vhodna vrata išče kar 3.600-krat na mesec. Vsi ti, ki v Google vpišejo vhodna vrata, so potencialni kupci vhodnih vrat. Potencialne stranke za vhodna vrata so tudi tisti, ki v Google vpišejo vhodna vrata cena, vhodna vrata akcija ali lesena vhodna vrata. Vhodna vrata cena se v Googlu išče 390 krat na mesec, vhodna vrata akcija 480 krat na mesec, lesena vhodna vrata pa 320 na mesec. Verjetno se strinjate z mano, da imajo podjetja, ki prodajajo vhodna vrata, kar veliko potencialnih kupcev.
Optimizacija spletnih strani je postopek, ki neko spletno stran pripelje na najboljše pozicije na Googlu. Za optimizacijo spletnih strani se uporablja tudi kratica SEO, ki je okrajšava za Search Engine Optimization.
Vsako podjetje, katerega dejavnost je izdelava spletnih strani, bi moralo poznati vsaj osnove iz področja SEO. O optimizaciji za Google je namreč potrebno razmišljati še pred začetkom izdelave spletne strani. Če se začne delati SEO, ko je stran že narejena, je to običajno bolj zakomplicirano in tudi dražje. Žal je v praksi tako, da se 99 odstotkov spletnih strani v Sloveniji naredi, ne da bi se prej sploh razmišljalo o optimizaciji.
Morda na vaši spletni strani glede optimizacije ni bilo nič storjenega (in ste med 80% slovenskih strani), potem vam bo mojih pet nasvetov lahko pomagalo k bistveno izboljšani poziciji na Googlu.
Nasvet številka 1: Najprej naredite analizo ključnih besed
Prvi korak pri optimizaciji spletnih strani je, da naredite raziskavo o ključnih besedah. Nihče namreč ne ve kar na pamet, kako ljudje na Googlu iščejo njegove izdelke in storitve. Tudi jaz ne, ki se z optimizacijo ukvarjam že več kot 12 let.
Google ima v svojem oglaševalskem programu Adwords orodje, ki se imenuje načrtovalnik ključnih besed. S tem orodjem lahko točno preverimo, kolikokrat se katera beseda mesečno vpiše v Google.
Podroben opis, kako uporabljati načrtovalnik ključnih besed si lahko preberete v moji e knjigi z naslovom Kako lahko podjetje samo poskrbi za višje uvrstitve v Googlu, ki jo brezplačno dobite na http://www.gorec.si/brezplacna-knjiga.
Novost izpred nekaj mesecev pa je, da načrtovalnik ključnih besed ne pokaže točnih podatkov na neaktivnih Adwords računih. V takih primerih, vam pokaže samo približno število iskanj. Za vhodna vrata bi videli, da je število iskan med tisoč in pet tisoč. Točnega podatka, ki je 3.600, pa ne bi dobili.
Nasvet številka 2: Naslov strani se mora začeti s ključno besedo
Ko imate narejeno raziskavo ključni besed, morate ključno besedo obvezno vključiti v tako imenovani Title ali po slovensko naslov spletne strani. Naslov spletne strani je povezava, ki jo kliknete na Googlovih zadetkih. Za primer v Google vpišite izdelava spletnih strani gorec. V prvem organskem zadetku boste videli napis Izdelava spletnih strani – Gorec doo. To je naslov spletne strani.
Če hočemo, da se bo naša spletna stran pojavila visoko v Googlu pod iskano besedo izdelava spletnih strani, se mora naslov spletne strani obvezno začeti z Izdelava spletnih strani. Nepravilna oblika bi bila Kvalitetna izdelava spletnih strani, ker se ne začne s ključno besedo.
Pravilna oblika bi tudi bila Izdelava spletnih strani po ugodni ceni. Pomembno je samo, da se naslov začne s ključno besedo.
Nasvet številka 3: V url naslovu naj bo samo ključna beseda
Za primer spet vzemimo našo spletno stran. Če v Google vpišete izdelava spletnih strani Gorec in kliknete prvi zadetek, boste prišli na www.gorec.si/izdelava-spletnih-strani. Narobe bi bilo, če bi bil url v enem izmed naslednjih oblik:
- gorec.si/ponudba
- gorec.si/izdelava-spletnih-strani-po.ugodni-ceni
- gorec.si/storitve
- gorec.si/prispevek-2
Nasvet številka 4: Stran naj ima čim več teksta, ki vsebuje ključno besedo
Spet za primer vzemimo našo spletno stran. Če v Google vpišete izdelava spletnih strani Gorec in kliknete na prvi zadetek, boste videli, da je na strani veliko teksta, v katerem se nekajkrat ponovi besedna zveza izdelava spletnih strani.
Najbolj priporočljivo je, da je gostota ključne besede od 1,5 do 2 odstotka. To pomeni, da se mora v besedilu, ki ima 600 besed izdelava spletnih strani pojaviti od 9 do 12 krat. Zelo pomembno je, da je ključna beseda enakomerno razdeljena po celem besedilu. Ni dobro, če je velika gostota samo na začetku, potem pa nič. Seveda tudi obratno.
Zapomnite si: več kot je teksta, večjo možnost ima spletna stran, da se visoko uvrsti v Googlu. Ravno zaradi tega, ker je na naši strani veliko teksta, se pod našo glavno ključno besedo izdelava spletnih strani pojavljamo na prvem ali drugem mestu. Isto je s ključno besedo optimizacija spletnih strani.
Nasvet številka 5: H1 naslov naj se začne s ključno besedo
Vsaka spletna stran mora imeti tako imenovano H1 (heading) oznako. H1 oznaki bi lahko rekli, da je to naslov tekstovnega prispevka. Obstajajo tudi podnaslovi, ki jih lahko damo v H2 oznake.
Za začetek je pomembno le, da imate na svoji spletni strani H1 oznako in se le ta začne s ključno besedo. Primer pravilne H1 oznake je Izdelava spletnih strani po ugodni ceni. Primer nepravilne H1 oznake pa je Kvalitetna in cenovno ugodna izdelava spletnih strani.
Nasvet številka 6: Sliko poimenujte po ključni besedi
Prvo sliko na strani morate poimenovati po ključni besedi. V našem primeru je prva slika poimenovana izdelava-spletnih-strani.jpg. Nepravilno poimenovanje bi bilo:
- jpg
- jpg
- jpg
- slika-3.jpg
Zelo priporočljivo je, da slika ni zelo majhna – naj bo vsaj srednje velika.
Nasvet številka 7: Meta opis naj se začne s ključno besedo in naj se ponovi še enkrat
Meta opis je tisti tekst, ki se pojavi med zadetki na Googlu pod naslovom spletne strani (link na katerega kliknemo, da nas preusmeri na spletno stran).
Pravilo je, da je meta opis dolg od 150 do 160 znakov s presledki. Začeti se mora s ključno besedo. Priporočljivo je, da se po polovici meta opisa ključna beseda pojavi še enkrat.
Zelo pomembno je, da imate meta opis dobro napisan tudi zato, ker je to tekst, ki ga med zadetki na hitro preletimo in se tudi na osnovi njega odločimo, ali bomo kliknili na stran, ali ne.
Za konec
Če na optimizaciji vaše spletne strani niste še nič delali in boste upoštevali moje nasvete, se vam bodo pozicije bistveno izboljšale. Če za vaše ključne besede ni velike konkurence je možno, da pridete tudi na prvo stran. V primeru, da je na vaših ključnih besedah velika konkurenca, potem pa je potrebno narediti še veliko več.
Naj naštejem samo par ključnih besed, kjer je konkurenca zares velika:
- pvc okna (v Sloveniji je preko 800 podjetji, ki se ukvarjajo s to dejavnostjo)
- računovodstvo
- prevajanje
- izdelava spletnih strani
- optimizacija spletnih strani
- gume
- notranja vrata
- ….
Če ste v panogi, kjer je na Googlu velika konkurenca, boste verjetno morali najeti podjetje, ki se ukvarja z optimizacijo spletnih strani, da vas bo pripeljalo na prvo stran Googla. Optimizacija je vse prej kot lahka. Pred kratkim sem na Amazonu naročil knjigo na to temo, ki ima 994 strani drobnega tiska. To pomeni, da mora tisti, ki se ukvarja z optimizacijo, vedeti veliko.
Tomaž Gorec