Majhna odločitev, ki lahko spremeni življenje, je torej začetek poti in kje je bolje začeti v ACTION kot z A in s postavljanjem ciljev (sklop Aim).
Uspešni ljudje si postavljajo in zapišejo cilje osebnega razvoja, saj tako večkratno izboljšajo svoje možnosti uspeha. Cilji morajo biti zapisani in zlasti pomembni so tisti, ki so kratkoročni (do enega leta) in natančno določeni, merljivi in takšni, ki jih lahko uresničite (na primer: »Udeležil se bom vsaj enega treninga do konca leta 2018.«)
Sklop Connection
Naslednji sklop tehnik predstavljajo veščine povezovanja z drugimi (sklop Connection), ki so v času, v katerem živimo, izjemno pomemben, saj govorimo o povezovanju na nezavedni ravni. Za obvladovanje drugih oseb je zelo pomembno, da v prvih nekaj sekundah prilagodite svojo dinamiko in emocionalno stanje osebi, na katero želite vplivati. Če je na primer oseba v umirjenem, nezadovoljnem stanju, se prilagodimo in gremo za trenutek tudi mi v takšno stanje, vendar le za trenutek.
sklop Techniques
Izmed tehnik podajanja sugestij se je najlažje naučiti besednih tehnik (sklop Techniques). Tako na primer magična beseda „ker“ znanstveno dokazano močno poveča verjetnost, da bo nekdo izpolnil našo sugestijo. Če uporabimo besedo „ker“, ko povemo našo sugestijo, ljudje namreč ne preverjajo, kako tehten je razlog, ki ga navajamo, in zato to besedo dodamo v naš stavek.
Naša sugestija je zato močnejša, saj vsakič, ko uporabimo besedo „ker“, vplivamo, ne da bi ljudje resnično razmišljali, o čem govorimo. Zato čim večkrat porabljajte besedo „ker“, tudi če nimate tehtnega argumenta (primer: „Naredi to poročilo, ker je pomembno, da je narejeno do petka.“)
Sklop Identity
Seveda veliko lažje vplivamo, če poznamo več informacij o osebi, na katero vplivamo, zlasti na nivoju vrednot in vzorcev obnašanja (sklop Identity), zato v sklopu teh tehnik treniramo, kako na podlagi govorice telesa, reakcij in izbranih vprašanj lahko ugotovimo še veliko več, kot ve „stric Google“.
sklop Opportunity
Dodatno pomaga, če znamo ustvariti majhen trans in s tem priložnost za podajanje sugestij (sklop Opportunity), ki gredo mimo našega kritičnega uma in se zato izvršijo avtomatično.
sklop Numerous
Seveda to mediji vsakodnevno delajo na nas in ironično ljudje, ki tehnik na nezavedni ravni ne poznajo, mislijo, da so se za določeno stvar sami odločili. Mediji so zlasti uspešni pri vplivanju tudi zato, ker imajo zelo veliko število sugestij in v ACTION formuli vpliva to predstavlja stopnjevanje sugestij oz. število (sklop Numerous).
Pri tem zlahka uporabimo tudi sidranje sugestije na predmete, stvari, kot na primer: »Vsakič, ko me pokličete po telefonu, vedite, da sem sredi pomembnega dela, ker resnično želim veliko narediti za naše podjetje,« lahko povzroči, da se naša vrednost in občutek opravljenega dela za podjetje bistveno poveča.
Doc. dr. Andrej Kovačič