V zadnjem času se na področju marketinga in prodaje različni poslovni dogodki kar vrstijo in gostijo.
Nekaterih se lahko udeležimo brezplačno, drugi odprejo svoja vrata le s plačilom večje ali manjše kotizacije. Vsem našega časa vrednim poslovnim dogodkom iz sveta trženja pa je skupno, da ponujajo programe z najnovejšimi trendi, strokovne predavatelje in priložnost za mreženje.
Obisk takšnih dogodkov pa je poleg relevantne vsebine in druženja koristen tudi iz drugih bolj dolgoročnih vidikov.
9 razlogov za obisk poslovnih dogodkov in konferenc:
- Spremljanje dogajanja v marketinški industriji – spremljanje novih trendov na področju marketinga, učenje iz dobrih trženjskih praks, zavedanje sprememb v vedenju potrošnikov in poznavanje največjih strokovnjakov je nujno za poslovno rast vsakega tržnika, ki deluje samostojno ali v podjetju/organizaciji/agenciji;
- Izobraževanje – za vsakega posameznika, delujočega na prodročju marketinga, sta nenehna radovednost in izobraževanje ključnega pomena za uspešnost; marketing namreč ni področje, ki se ga lahko povsem naučimo iz knjig in spletnih člankov; tematike, predstavljene na marketinških konferencah, so dragocen vir znanja;
- Obnova marketinških znanj – skozi leta delovanja se nabira kup marketinških tem iz teorije in prakse, ki jih že poznamo in se nam zdijo samoumevne; mnogotere vsebine iz tega bazena znanja so del programov konferenc in vedno dobrodošla obnova naših znanj; predavanja velikokrat spomnijo na kakšen cilj ali nalogo, ki smo si jo zadali pred časom, a je v matriki kategorizacije nalog ostala v kvadrantu ni nujno in ni pomembno;
- Spoznavanje tujih strokovnjakov – najboljše konference povabijo poleg slovenskih strokovnjakov tudi tuje, ki širijo obzorje z novimi pogledi na trženje iz drugih okolij; najboljši predavatelji navdihujejo s svojim znanjem in dobrimi praksami;
- Navdih za nove vsebine – vsebinski marketing je velik hit med marketinškimi termini; pisanje vsebin zase ali za poslovni blog je eden izmed pomembnejših načinov za gradnjo blagovne znamke; predavanja na konferencah so zagotovo vir navdiha za pisanje člankov, kratkih videov, infografik, SlideShare predstavitev ipd.;
- Mreženje oz. networking – na vseh poslovnih dogodkih in konferencah dajejo organizatorji poseben poudarek mreženju; spoznavanje ljudi in povezovanje je eden izmed ključnih načinov za poslovno uspešnost in učinkovitost, izmenjava mnenj in konstruktivna debata pa hiter in učinkovit način učenja;
- Klepet s stanovskimi kolegi – na marketinških dogodkih se zberejo tudi vsi tisti marketingaši, ki jih že poznamo, zato nam takšni dogodki omogočajo utrditev poslovnih odnosov ob skodelici jutranje ali popoldanske kave;
- Branding za udeleženca – pojavljanje na marketinških dogodkih in aktivna udeležba sta izvrsten način za gradnjo osebne blagovne znamke oz. pozicioniranja posameznika v stroki;
- Branding za podjetje udeleženca – podjetja, ki prijavijo svoje zaposlene iz oddelkov marketinga, tržnega komuniciranja, internega komuniciranja, prodaje in podobnih oddelkov, subtilno komunicirajo svojo odprtost k spremembah in razvoju.
Kaj je treba narediti pred in po konferenci?
Zgolj obisk dogodka pa seveda ni dovolj, če želimo izkoristiti ves njegov potencial. Pomembna je priprava pred dogodkom, ko preverimo potek programa in si zabeležimo, koga bi radi spoznali in pozdravili. Opremljeni moramo biti z vizitkami in predvsem elevator pitchem, v katerem v največ 60 sekundah predstavimo, kdo smo in kaj počnemo. Po konferenci pa ne smemo pozabiti na follow up; e-mail z zahvalo za kratek klepet ali odgovor na vaše vprašanje lahko premika gore.
Poslovne konference so pomemben gradnik na poslovni poti vsakega posameznika, ki želi ostati v koraku z nenehno spreminjajočim marketinškim časom. Spremembe, ki jim je treba slediti, se dogajajo s svetlobno hitrostjo in marketinški dogodki so izvrsten način za zgoščeno pridobivanje novih znanj.
Opisanih 9 razlogov naj bo motivacija, da nenehno spremljamo dogajanje v stroki in si v koledar zapišemo tiste, ki nam bodo pomagale pri gradnji naše kredibilnosti, nas razvijale in vplivale na poslovno uspešnost.
Manca Korelc, mag.
Vodja marketinga v podjetju Odeja