6 pravil kreiranja zmagovalnega teama | Dr. Silvia Vianello

by | 6 04, 2017 | Izobraževanje

Čas branja: 4 min      

Ustvarjanje zmagovalnega teama so vsaj nekoliko sanje vsakega menedžerja, toda kako naj izbere prave osebe za sodelovanje?

Katere so značilnosti zmagovalne ekipe?

Tudi sama se pogosto vprašam, še posebej pa me pogosto sprašujejo podjetniki – pa ne samo, kako ustvariti vrhunsko ekipo na prodajnem igrišču, ampak, kako to storiti že s pripravami na treningih. Le dobro pripravljena ekipa se lahko spopade z resničnimi izzivi na terenu. Oba vidika sta ključna za zagotavljanje uspeha tako v športu, kot v življenju in v podjetju. Preučila sem številne različne teame iz različnih področij, da sem lahko ugotovila značilnosti zmagovalne ekipe.

 

1) Vključite posameznike – super zvezdnike

To je seveda bolj rešitev za dobivanje bitke s pomočjo posameznikov, kot na primer v nogometu, kjer to počno številna španska in angleška moštva. Seveda lahko super zvezdnik v ekipi poveča možnosti zmage v posamezni tekmi, proti posameznemu konkurentu, ne zagotavlja pa zmage v prvenstvu ali na celotnem ciljnem tržišču. V obeh primerih, pa naj bo to šport ali posel, investicija v zelo nadarjeno osebo poveča promet. Superzvezdniki so tisti, ki vam prinesejo odlično idejo, enostavno za uresničitev, pa vendar do sedaj nihče ni pomislil nanjo. To so tisti, ki na primer spremenijo dve stvari pri spletni prodaji in povečajo promet za 50 %. To so tisti, ki se pogovarjajo s klientom in sistematično zaključijo posel. To so tisti, ki dajejo gole iz sredine. Vse to in še marsikaj. Gre za to, ali vlagate po dosedanjem načinu v širitev in napredek, ali pa kupite super zvezdnika, nov software za optimizacijo procesov, investirate v raziskave in razvoj ali pa kaj tretjega.

 

2) Razvoj notranjih talentov

Večina podjetij, s katerimi sodelujem, je bila ustanovljenih v zadnjih 15-tih letih in niso vložili dovolj naporov v razvoj lastnih kadrov. Nihče ni rojen učen. Podjetja si morajo vzeti dovolj časa, da vzgojijo svoje lastne kadre, če hočejo zgraditi pravi zmagovalni team. In zakaj ga ne? Ker se bojijo, da bodo novoustvarjeni zvezdniki morda odleteli drugam in so tako izgubljali čas z njimi. Toda v tem primeru je problem zgoraj. Gre za to, kako na dolgi rok ustvarjati zadovoljstvo zaposlenih. Zadovoljen zaposleni ne gre drugam. Kakorkoli, ta strategija se vsekakor izplača, saj je podjetje, ki investira v svoje zaposlene, pritegne nove, nadajene in sposobne ljudi, ki se nam želijo pridružiti.

 

3) Ustvarjanje zadovoljnih zaposlenih

Kaj mislim s tem? V zadnjih letih sem v številnih podjetjih slišala o Net Promoter Score. Indeks je indikator verjetnosti, kako bo podjetje v naslednjih treh letih raslo in je tudi plod analize, ki ugotavlja, kako verjetno bodo kupci priporočali podjetje/produkte sorodnikom, prijateljem in znancem. Prav gotovo je NPS zelo pomemben kazalnik, vendar gre za sintetični pokazatelj, ki raziskuje zadovoljstvo naših kupcev in pripravljenost, da nas bodo priporočili. Gre torej za raziskovanje in prikaz, kako nas kot podjetje ocenjujejo kupci, šele nato kako ocenjujejo naše zaposlene.

Pri tem pa skoraj nikoli ne slišim o Employees Promoter Score, Indeks verjetnosti zaposlenih, torej njihova pripravljenost za sodelovanje s svojim podjetjem, da bi priporočili njegove produkte. Bolj ko so zaposleni zadovoljni, prej bodo priporočili produkte, višji bo NPS in tudi prodaja. Včasih se ekipe ne izkažejo v učinkovitosti in vzroke za to moramo iskati v teamu, ter jih odstraniti v prid večji uspešnosti ekipe in podjetja.

 

4) Sodelovanje med »uvoženimi« zvezdniki in notranjimi perspektivnimi zaposleni  

Na ta način je podjetje zaščiteno, da ne bi preveč investiralo v prvo ali drugo opcijo, da ne bi ti zapuščali podjetja. Tako nastane sinergija med delom že obstoječega ‘notranjega’ znanja v podjetju z zunanjim pogledom na sistem, ki ga doprinesejo ‘uvoženi’ zvezdniki. Gre za timsko delo in ne bazira preveč na individualcih.

 

Še posebno to deluje, če je vaš posel čvrsto navezan na sposobnosti posameznikov in vas zaščiti v primeru nenadne spremembe preferenc katerega od posebej nadarjenih posameznikov.  Kako pa lahko povečamo sodelovanje z ekipo? Na primer na način v naslednji točki.

 

5) Vpeljite si People Analytics software

Ede od ključnih problemov je merjenje uspešnosti ekip. Zato se je potrebno opremiti s  People Analytics software, kot je PeerScore. (več na: http://www.b2corporate.com/peerscore-perfomance-dipendenti/) Ti programi dajejo vodstvu informacije v realnem času o tem, kako opravljajo svoje naloge posamezniki in celotna ekipa ter vodji omogočajo na primer:

  • Uvid v to, koliko zaposlenih bo potrebovalo dodatno usposabljanje na nekam posebnem področju, kjer jim ga primanjkuje (npr. vodenje, komuniciranje, IT, finance, itd.)
  • Presojo, kdo od zaposlenih si koncem leta zasluži dodatno nagrado podjetja
  • Prikaz uspešnosti dela vsakemu zaposlenemu, da bi uvidel potrebnost sprememb v svojem načinu dela in uspešnosti, da bi lahko obdržal svoje delovno mesto

 

6) Zaupajte ustrezno nalogo vsakemu članu teama

Da bi lahko dodelili vsakemu zaposlenemu njegovim sposobnostim najbolj ustrezno nalogo, je potrebno uporabljati people analytics software , ki dejansko lahko odkrije številne prednosti in slabosti posameznega člana ekipe. Ključni korak za formiranje zmagovalnega teama je zagotovo združevanje najboljših elementov splošnih sposobnosti in jih vključiti v izvajanje mikro nalog, ki so dodeljene vsakemu posamezniku v delovni ekipi.

 

Dr. Silvia Vianello

 

Silvia Vianello
<a href="https://podjetnik.aktualno.si/author/silvia_vianello/" target="_self">Silvia Vianello</a>

Silvia Vianello

O avtorju
Dr. Silvia Vianello je redna profesorica trženja na SDA Bocconi School of Management (Milano), ter gostujoča profesorica na Rice University (Houston, Texas), Univerzi Saint Gallen (Švica) in ESSEC (Pariz). Je tudi svetovalka z globalnimi in diverzificiranimi izkušnjami na Wimbietech http://www.wimbietech.com/. Je avtorica številnih knjig in člankov (Personal Branding, New technologies, e-commerce, Omnichannel and Digital Transformation). LinkedIn: https://it.linkedin.com/in/silviavianello  Facebook: https://www.facebook.com/vianello.silvia Twitter https://twitter.com/ssilvia13  

Avtor prispevka:

<a href="https://podjetnik.aktualno.si/author/silvia_vianello/" target="_self">Silvia Vianello</a>

Silvia Vianello

Dr. Silvia Vianello je redna profesorica trženja na SDA Bocconi School of Management (Milano), ter gostujoča profesorica na Rice University (Houston, Texas), Univerzi Saint Gallen (Švica) in ESSEC (Pariz). Je tudi svetovalka z globalnimi in diverzificiranimi izkušnjami na Wimbietech http://www.wimbietech.com/. Je avtorica številnih knjig in člankov (Personal Branding, New technologies, e-commerce, Omnichannel and Digital Transformation). LinkedIn: https://it.linkedin.com/in/silviavianello  Facebook: https://www.facebook.com/vianello.silvia Twitter https://twitter.com/ssilvia13  

Preberite še:

Javni razpisi za podjetja

Moč čustev pri vplivanju in odločanju

Zmagujte s čustvi

Slaba podjetja stranke vidijo kot hodeče denarnice. Dobra jih vidijo kot prijatelje. Velika jih zapeljujejo kot ljubimce – očarljive, neverjetne in...
Znesek minimalne plače v Sloveniji za leto 2025

Minimalna plača

Zakon o minimalni plači določa pravico do minimalne plače ter način njenega določanja in objave.   Delavec je upravičen do plačila za...
Podpora in strategije za samopomoč pri izgorelosti

Izgorelost – samopomoč

Morda vas prežema občutek izčrpanosti in utrujenosti, tako da so naloge, opravila in rutine, ki ste jih nekoč z lahkoto opravljali, zdaj prevelike...

Preberite še: