Družbena omrežja so danes zelo pomemben del prodajnega procesa.
Prodaja na družbenih omrežjih je strategija, ki s pomočjo različnih komunikacijskih platform pripelje potencialno stranko do nakupa. To je priljubljen način ustvarjanja odnosov s potencialnimi strankami, ki nadomešča dobro staro prakso hladnih klicev. Vendar pa ne vključuje nobenih taktik neposredne prodaje.
Družbena omrežja vam pomagajo pri iskanju pravih potencialnih strank, prepoznavnosti blagovne znamke in grajenju odnosov s potencialnimi strankami.
Pravilna strategija in redna aktivnost na družbenih omrežjih pripelje ponudnika v misli potencialnih strank, kar pomeni, da boste prvi ponudnik ali blagovna znamka, na katero pomislijo, ko bodo razmišljali o nakupu izdelka ali storitve, kot je vaša.
Nekaj dejstev in statistike o uporabi teh kanalov:
- Približno 89 % najuspešnejših prodajnih strokovnjakov vključuje družbena omrežja v svoje prodajne strategije.
- 70 % sodobnih prodajnikov pravi, da so bolj aktivni na LinkedInu v primerjavi s Facebookom (64 %).
- Prodajniki, ki uporabljajo družbena omrežja opažajo 31 % višji ROI (donosnost naložbe) v primerjavi s tistimi, ki se držijo tradicionalnih prodajnih metod.
- Približno 84 % vodilnih delavcev uporablja družbene medije za sprejemanje odločitev o nakupu, medtem ko jih 75 % B2B kupcev uporablja za svoje nakupne odločitve.
- 33 % uporabnikov se raje poveže z blagovnimi znamkami prek družbenih medijev kot prek telefonskih klicev.
- Raziskave kažejo, da vrhunski prodajni strokovnjaki, ki sklenejo posle za 51 % več kot njihovi vrstniki, menijo, da so družbena omrežja “zelo pomembna” za njihov uspeh.
Kako ustvariti učinkovito prodajno strategijo na družbenih omrežjih?
Ko ozavedemo prednosti uporabe družbenih omrežij za prodajo, si poglejmo 5 korakov, ki naj jih upoštevamo pri kreiranju učinkovite marketinške strategije na družbenih omrežjih.
- Postavite si jasne cilje
Pri marketinškem načrtovanju je nujno določiti jasen načrt, ki bo usklajen z vrednotami vašega podjetja in vaše blagovne znamke. Jasen načrt z ustreznimi cilji vam bo omogočil, da spremljate uspešnost marketinške kampanje. Ključnega pomena je gotovost, da so vaši načrti specifični, merljivi, dosegljivi, ustrezni in časovno omejeni. Le tako boste lahko meriti uspešnost na družbenih omrežjih.
- Definirajte vašo idealno stranko
Na začetku je nujno prepoznati vašo idealno stranko. (https://www.marketingmalihpodjetij.com/idealna-stranka). Vedeti morate predvsem, kaj vašo ciljno skupino zanima in predvsem, s kakšnimi problemi se sooča. Vaša naloga je, da ji ponudite rešitev oz. jo skozi družbena omrežja izobražujete, informirate ter inspirirate z vašimi vsebinami.
Razumevanje profila idealne stranke je ključnega pomena za oglaševanje, ustvarjanje prave vsebine, razvijanje vašega produkta in vse, kar je povezano s pridobivanjem in ohranjanjem občinstva.
Ugotovite lahko:
- kako pritegniti v vaše podjetje prave stranke,
- kje se nahajajo vaše stranke in kako do njih,
- kako jih nagovoriti in zakaj potrebujejo vaš produkt,
- kakšne so njene bolečine in kako ji lahko pomagate,
- kako ustvariti zaupanje, brez da stranko spoznate v živo.
- Najti pravo družbeno omrežje za vašo idealno strankoi
Vsako družbeno omrežje ima specifične uporabnike, zato se vaši potencialni kontakti lahko razlikujejo na določenih platformah. Preveriti morate, kakšna ciljna skupina je značilna za posamezno družbeno omrežje.
Facebook danes šteje že več kot 2,7 milijarde uporabnikov. Analitiki napovedujejo, da bo število uporabnikov med 25. in 44. letom ostalo nespremenjeno. To je tudi najpogostejša starostna skupina, znatno pa se je v letu 2021 povečalo število uporabnikov starejših od 55 let. Je odličen kanal za B2C in B2B prodajo. Še vedno je največje družbeno omrežje, v Sloveniji ima več kot 1.000.000 uporabnikov.
Instagram je družbeno omrežje, ki je bilo prvotno namenjeno deljenju foto utrinkov, danes je odlično orodje, ki ga lahko uporabite za promocijo svojega posla. Je mobilna aplikacija, ki danes omogoča tudi deljenje video posnetkov. Prihodnost je v video vsebinah (Instagram videju, reels-ih in zgodbah). Začetki segajo jo v leto 2010, v letu 2012 je postal lastnik Instagrama Facebook. Od takrat velja to omrežje za najhitreje rastoče družbeno omrežje, kjer je kar 90% uporabnikov mlajših od 35 let. Ta komunikacijski kanal je odličen za prepoznavnost blagovne znamke in predvsem za B2C branžo.
Družbeno omrežje LinkedIn je največja profesionalna platforma, ki ima že 740 milijonov članov iz več kot 200 držav. Trenutno je na voljo v 20 jezikih. Vsako sekundo se odpreta dva nova profila. V Sloveniji je po zadnjih podatkih odprtih približno 380.000 osebnih profilov in čez 6.300 profilov podjetij / organizacij.
Podjetje je bilo ustanovljeno decembra leta 2002, spletni portal pa je zaživel 5. maja 2003. Od decembra 2016 je v lasti Microsofta, zato se v zadnjih letih izredno razvija in nadgrajuje.
- Profesionalno uredite profile na družbenih omrežjih
Družbena omrežja so vaša vizitka na spletu. Ni važno, ali gre za vas osebno ali vaše podjetje, profili morajo biti urejeni.
Facebook osebni profil je namenjen grajenju vaše osebne blagovne znamke, ki pripomore tudi k promociji podjetja, ali ste zaposleni ali podjetnik. Zato mora imeti urejen s profilno fotografijo, kjer se lepo vidi vaš obraz in naslovna fotografija naj pove nekaj o vas. Obvezno dopolnite tudi predstavitev na samem profilu, kjer naj bo dodan kratek opis kaj počnete, linki do vaših Facebook poslovnih strani ter dodano vaše spletno mesto. Isto velja tudi za poslovne Facebook strani.
Tako kot Facebook poslovne strani, mora biti urejen tudi Instagram profil. Ko ga uporabnik Instagram obišče, ga mora pritegniti in takoj videti, kaj mu ta ponuja. Zato je pomembno imeti urejeno fotografijo profila, opis, ki naj pove, kaj bodo na tem profilu dobili in kakšne so vaše rešitve. Ne pozabite dodati tudi spletnega mesta. Da lahko spremljate tudi statistiko in dodate vse kontaktne informacije, morate s pomočjo Facebook poslovne strani Instagram spremeniti v poslovni Instagram račun.
Tako kot na prejšnjih profilih, vam tudi LinkedIn profil služi kot spletno predstavitveno mesto za vašo blagovno znamko. Na LinkedIn profil dodajte vašo profesionalno profilno fotografijo in opremite naslovno fotografijo z vašimi rešitvami. Dodajte tudi opis z vašo konkurenčno prednostjo in z vsemi kontakti, da vas potencialne stranke lahko kontaktirajo.
- Delite kvalitetno vsebino
Minili so časi, ko smo vsi gradili na bazi sledilcev. Danes je v ospredju kvalitetna vsebina, s pomočjo katere gradite svojo skupnost na družbenih omrežjih. Zaradi gneče na družbenih omrežjih vas bodo uporabniki v današnjih časih opazili predvsem po kvalitetni vsebini z dodano vrednostjo. Z inspirativno video vsebino, informativnim blog zapisom ali s koristnimi praktičnimi nasveti, vam uspeh ne uide.
Prav tako je zelo pomembno, da se z drugimi povezujete, všečkate vsebino in redno komentirate, ker tako se tudi spoznavate s potencialnimi strankami.
Uspešen nastop na družbenih omrežjih vam želim.
Tanja Ciglarič, strokovnjakinja za družbena omrežja in podjetnica
/www.marketingmalihpodjetij.com/